Kandy

14 juli 2014 - Kandy, Sri Lanka

Gisteren met de trein naar Kandy. Een rit van ruim 3 uur, maar wel in de luxe wagon met airco en Wifi.
Zeker het laatste stuk was erg mooi om door heen te rijden.
In Kandy werden we opgehaald door de tante van Erik.
Daar gegeten, gepraat en finale van de WK gekeken.
Zondag hadden we al van een tuk-tuk driver gehoord dat Nederland 3de was geworden.

Vanmorgen eerst wat slaap ingehaald en toen met de tuk-tuk naar het olifantenweeshuis van Pinnawela geweest. Een rit van een uur langs mooie gebergten (de Bijbelrots), vleermuizen en vele stalletjes met verse mango's, soort kokosnoten, lychees, bananen enz.
Ook verschillende kleinere dorpjes.
In het weeshuis worden dus kleine olifanten opgevangen zonder moeders. Ze krijgen daar de fles. Ook is er een grotere groep volwassen olifanten met een paar kleintjes die je kunt aanraken. Ook gaat deze kudde 2x per dag naar de naast gelegen rivier om te baden. Ook dit kan je prima volgen! Echt super!!
Aansluitend met onze driver (Adjit) local gegeten en met de handen. Lekker gekruid en pittig. Ga dat steeds meer leren eten. Voor Bart geen probleem, maar ook Nicole begint te wennen...
De driver heeft ons afgezet in Kandy. Daar hebben we een show gezien met traditionele dansen, incl. vuureten en over vuur lopen.
Ondertussen regende het aardig in Kandy, kort en hevig, en moe van alle indrukken weer met de bus de berg op naar het huis van tante Tine.
En dan lekker op tijd naar bed!

1. Ingo besemer:
    14 juli 2014
    ziet er mooi uit Nicole, hou je in de gaten
  2. Chantal:
    14 juli 2014
    hoi Hoi,
    Leuk hoor echt een andere cultuur!
    vooral die olifanten lijkt mij gaaf.
    Veel plezier nog,
    LIEFS Chan