Ella

22 juli 2014 - Ella, Sri Lanka

Drie uur later dan gepland arriveren we in Ella. Een plaatsje wat volgens de Trotter erg mooi is. "Als Ella vleugels had zou het wegvliegen". Wat ons opvalt is dat de trein leegstroomt met toeristen. Het barst hier van de eettentjes en guesthouses en hotelletjes! Gelukkig hebben wij al een kamer geboekt bij de Sun Top Inn. Een mooi huis met veranda's op de 1ste en 2de verdieping zodat er tal van plekjes zijn waar je kunt zitten om een spelletje te doen of te eten.

We nemen in één van de eettentjes een late lunch met een vérse fruitjuice, smaak : passievrucht!! Jammie!!

Na een uitgeruste nacht begint de níeuwe dag met een hopperontbijt! Daarna bezoeken we nog een theefabriek, maar omdat het we ze niet in bedrijf kunnen zien doen we geen rondleiding. Wel genieten we van het schitterende uitzicht! En een kopje thee!

In Ella heeft een dame op leeftijd een kruidentuin, Lizzie's spicegarden. Met name voor Nicole is dit een leuke rondleiding. Ze is gefascineerd hoe de kruiden groeien!

Na een roti-lunch maken we ons op voor een klim naar Ella's rock. Een stevige hike van ruim 2 uur over het treinspoor, door de jungle, smalle paadjes (af en toe zó smal dat we ze niet zagen!) naar de top van deze berg, van 1500 meter. Gelukkig kwamen we Karu tegen, een plaatselijke boer die ons naar boven loodste. Uiteraard niet voor niets... Maar de view die het ons opleverde was wederom geweldig!       We weten dat we in herhaling vallen, maar het is de waarheid.

Langs het treinspoor en op het treinspoor is veel verkeer. Het is dé kortste weg van A naar B. De trein toetert ruim tevoren zodat je goéd aan de kant kunt gaan staan... Omdat deze route door veel toeristen wordt gelopen zijn er óók eettentjes langs het spoor. Dus op onze terugweg weer heerlijke verse juices gedronken. En die zijn hier echt TOP!!

1. Andre post:
    24 juli 2014
    bart en Nicole houden jullie nog wel wat gewicht over met al dat geloop?
  2. Bart Middeldorp:
    24 juli 2014
    Haha, het Sri Lankaanse eten zet goed aan hoor..
  3. Andre post:
    25 juli 2014
    Bart het is goed om te weten, dat het hier de afgelopen week bloedje........ heet is geweest! Ik vind de natuur opnames bijzonder fraai. Alleen mis ik Nicole. Zij staat te weinig op de foto. Zo krijg ik mijn plakboek met haar nooit vol.
  4. Nicole Verweij:
    26 juli 2014