Colombo

12 juli 2014 - Colombo, Sri Lanka

Een indruk van Colombo. Erg lawaaierig, veel claxons. Chaos op de weg.

Iedereen wil ons mee in zijn tuk-tuk.

Uiteindelijk op een ander adres dan gepland geslapen. Gelukkig met hulp van een Sri Lankaanse vrouw die naast ons in het vliegtuig zat! Handig, maar het mooiste is dat zij ook christen is. Morgen neemt zij ons, samen met haar man, mee naar een plaatselijke kerk.

Vandaag is het poya, de boedisten gaan dan, gekleed in het wit, naar de tempels om te bidden en sluiten af met een processie waar zelfs de president bij aanwezig is. Van hem hebben wij ook een glimp opgevangen.

Het eten is pittig! Maar dat went. Ze hebben hier ook een hopper, Tess..ipv een whopper.

Gisteravond uitgewaaid aan het strand en pootje baden in de Indische oceaan, grote golven en dat heb ik gemerkt :-)  Het weer is broerig warm, 31° met een windje...

Liefs uit Colombo

Ps:morgen met de trein naar Kandy.

Een extra toevoeging!

Het is nu zondag en door omstandigheden zijn Bart en ik zelf naar een Methodisten kerk geweest in Colombo. We werden er allervriendelijkst ontvangen en hebben genoten van de Engelstalige dienst. Het is gaaf dat God ook hier is!! En dat weet je, maar omdat hier persoonlijk te ervaren...

1. Vincent:
    12 juli 2014
    En bevalt de rugzak? Leuk om te lezen, veel plezier!
  2. Nicole:
    12 juli 2014
    Jouw rugzak bevalt Bart, Barts rugzak bevalt mij...
    Maar niet te lang rond sjouwen!
  3. Marian:
    12 juli 2014
    Wat een mooi wonder van God dat jullie die Christenvrouw in het vliegtuig hebben ontmoet. Moge jullie tot zegen en bemoediging zijn voor de vervolgde Christenen daar! Papa en ik zijn heel benieuwd naar jullie verhalen op dit blog. Een mooie en bijzondere kerkdienst morgen en tegelijk morgen gefeliciteerd met jullie 2 jarig huwelijk!
  4. Bart Middeldorp:
    13 juli 2014
    @Vincent, we nemen vanmiddag de trein naar Kandy, met rugzak en bevalt prima.

@mam, uiteindelijk lopen de dingen hier toch weer anders. Geen contact meer gehad met die vrouw uit het vliegtuig, maar zelf een kerkje gevonden (Methadisten). Ik zal proberen nog een filmpje daarvan te plaatsen.
  5. Elza:
    13 juli 2014
    Wat een indrukwekkend verhaal. Zie dat jullie genieten. Gelukkig dat jullie van die aardige mensen hebben ontmoet. Wees wel op je hoede!
    Liefs Elza
  6. Elza:
    13 juli 2014
    Ennuh,....... al wilde beesten gezien? Want daar gaan jullie toch voor? Misschien morgen als het jullie trouwdag is.
    Liefs vanuit een onstuimig Ned.